Ce operaţiuni se pot rezolva telefonic prin serviciul dispecerat?
- adrese utile, numere de telefon, program cu publicul
- reclamaţii
Vă aşteptăm să ne contactaţi de luni până duminică, între orele 0-24 la numerele de telefon:
Tel 0800 800 824 (număr cu tarif local, apelabil din toate reţelele de telefonie)
Tel 0259 406.507 sau 0259.406.559 (număr cu tarif normal,apelabil din toate reţelele de telefonie)
Cine este responsabil de funcţionarea instalaţiei de gaz în condiţii de siguranţă?
Responsabilitatea bunei funcţionări a sistemului de distribuţie (conducte, branşament, inclusiv post de reglare măsurare: regulator + contor) revine companiei de distribuţie a gazelor naturale.
Responsabilitatea funcţionării instalaţiei de utilizare exterioare şi interioare (de la regulator şi contor până la aparatul de utilizare a gazelor naturale) revine consumatorului.
Care este data scadenţei facturii de gaze naturale?
Termenul de plată a facturii de gaze naturale pentru consumatorii casnici este de 30 de zile calendaristice, cu o perioadă de graţie la plata facturii de 15 zile calendaristice, perioadă de grație pentru care nu se plătesc penalizări. Termenul de plată a facturii de gaze naturale pentru consumatorii noncasnici este de 30 de zile calendaristice, fără perioadă de graţie.
Când se sistează furnizarea de gaze naturale în caz de neplată?
În cazul consumatorilor casnici, furnizarea gazelor naturale se sistează începând cu a 46-a zi de la data emiterii facturii, cu preaviz de 15 zile calendaristice.
În cazul consumatorilor noncasnici, neplata facturii în termenul de scadenţă este urmată, în termen de 5 zile, de informarea consumatorului prin preaviz cu privire la sistarea furnizării de gaze naturale începând cu a 36-a zi de la emiterea facturii.
Cum se face reconectarea la retea in caz de neplată a facturilor de gaze naturale?
In caz de sistare alimentare cu gaze naturale pentru neplata, este necesară achitarea facturilor restante, a taxei de sistare/reluare alimentare cu gaze naturale, a dobanzilor penalizatoare si a garanției de plată (garantia este calculată la nivelul a două luni cu cel mai mare consum înregistrat în ultimele 12 luni de consum). Dovada platii se va transmite furnizorului de gaze naturale.
Reluarea alimentarii cu gaze naturale se efectueaza in termen de 24 ore de la solicitarea clientului, tinand seama de indeplinirea obligatiilor mentionate mai sus, cu condiţia permiterii de către clientul final a accesului reprezentantului operatorului în vederea reluării alimentării cu gaze naturale la locul de consum si dacă nu este expirată verificarea/revizia instalatiei de utilizare. Solicitarile de reluare transmise dupa orele de program se iau in considerare in urmatoarea zi lucratoare.
Cum se face reconectarea la cerere la sistemul de distributie gaze naturale?
In caz de deconectare la cererea clientului, primul pas este transmiterea către furnizorul de gaze naturale a unei solicitări de reconectare si dupa caz, incheierea unui nou contract de frunizare.
Dacă perioada de deconectare a fost mai mare de 6 (șase) luni, pentru reconectare este necesară efectuarea reviziei tehnice a instalației de utilizare.
Furnizorul va solicita distribuitorului reconectarea, iar in termen de maximum 24 de ore clientul va fi reconectat cu condiţia permiterii de către acesta a accesului reprezentantului operatorului în vederea reluării alimentării cu gaze naturale la locul de consum si dacă nu este expirată verificarea/revizia instalatiei de utilizare. Solicitarile de reluare transmise dupa orele de program se iau in considerare in urmatoarea zi lucratoare.
Când se percep penalităţi la factura de gaze naturale?
Penalităţile de întârziere la plata facturii de gaze naturale, în cuantum de 0,04%/zi, se percep începând cu prima zi după scadenţă, respectiv cu a 31-a zi de la data emiterii facturii, până la achitarea integrală a acesteia.
Care sunt condiţiile şi modalitatea de obţinere a ajutoarelor de încălzire?
Cererile de acordare a ajutoarelor de încălzire sunt puse la dispoziţia clienţilor de către autorităţile locale (primării, consilii locale). Clientul completează cererea şi o depune la Serviciul de Asistenţă Socială al primăriei din localitatea unde îşi are domiciliul. După aprobarea dosarelor de către autoritatea locală, aceasta are responsabilitatea de a trimite firmei noastre un centralizator cu toţi beneficiarii ajutoarelor de încălzire.
Menționăm că valoarea ajutorului de încalzire nu poate depăși valoarea facturii de gaze naturale.
Cine şi când efectuează verificările tehnice şi reviziile periodice?
Verificările tehnice şi reviziile periodice se efectuează de firmele autorizate A.N.R.E. şi ISCIR. Operaţiunile de verificare tehnică se efectuează maxim din 2 în 2 ani iar cele de revizie periodică maxim din 10 în 10 ani. Recomandăm efectuarea riguroasă a verificărilor tehnice şi a reviziilor periodice la termenele stabilite, pentru evitarea evenimentelor nedorite care pot duce chiar şi la pierderea de vieţi omeneşti. Revizia instalației se face obligatoriu după o perioadă de 6 luni de nefuncționare indiferent de motivul nefuncționării instalației.
{slider Ce este programul de consum?}
Programul de consum reprezintă cantităţile lunare estimate în contractul de furnizare a gazelor naturale la rubrica ,,Istoric de consum/cantităţi lunare determinate în baza profilului de consum anual”. Aceste cantităţi lunare estimative sunt regularizate trimestrial în urma citirii contorului de către personalul autorizat al companiei noastre.
Cum se poate solicita o ofertă personalizată de gaze naturale ?
Clientul final trebuie să pună la dispoziția furnizorului date referitoare la adresa locului de consum, istoricul de consum înregistrat în ultimele 12 luni calendaristice precum și destinatia spațiului existent la adresa locului de consum.
Se poate încheia contractul de furnizare online?
Contractul de furnizare gaze naturale se poate încheia online prin transmiterea unei solicitări la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. , ori prin accesarea platformei online a ANRE , www.posf.ro
Ce documente sunt necesare la transcrierea contractului ?
Este foarte important sa facem o diferențiere între calitatea titularului ce solicită transcrierea contractului, deoarece documentele pot sa difere, și anume :
- Schimbarea titularului contractului ca urmare a dobândirii calității de moștenitor presupune depunerea documentelor justificative al titlului de proprietare dobândit în urma moștenirii : certificatul de moștenitor
- Schimbarea titularului contractului ca urmare a dobândirii calității de proprietar presupune depunerea documentelor justificative al titlului de proprietare dobândit în urma cumpărării imobilului : contract de vânzare cumpărare autentic, extras de carte funciară
Documentele ce trebuiesc depuse indiferent de calitatea solicitantului :